Posted on

Helaas zit er in (fris)dranken veel suiker.

Suiker in frisdranken

Helaas zit er in (fris)dranken veel suiker.
Suiker in frisdranken

Helaas zit er in (fris)dranken veel suiker. Normaal gesproken wordt minimaal 1,5 liter drinkvocht per dag geadviseerd, maar hier bedoelen we natuurlijk geen (fris)dranken met suiker mee. Een meer persoonlijk advies is lichaamsgewicht x 3 / 100. Bijvoorbeeld: 70kg x 3 = 210 / 100 = 2,10 liter per dag. Het lichaam bestaat voor een groot deel uit water en heeft water nodig om afvalstoffen goed af te kunnen voeren.

Welke dranken wel en niet?

Nu hebben niet alle dranken de voorkeur voor dagelijks gebruik. Er is geen eenvoudigere manier om snel -en bijna zonder het te merken- veel calorieën binnen te krijgen, dan via het drinken van frisdranken, vruchtensappen en sportdranken.
Deze dranken bevatten vaak meer (verborgen) suiker en dus calorieën dan je denkt (zie afbeelding), ook al wordt er op de verpakking meestal nog een ‘gezonde’ draai aangegeven. Probeer daarom vruchtensappen en frisdranken te vermijden en voornamelijk water, thee (zonder suiker) en groentesappen te drinken.

Pas ook op met light frisdranken. Deze bevatten kunstmatige zoetstoffen en kunnen niet onbeperkt gedronken worden. Ook zijn er aanwijzingen dat het gebruik van light frisdrank kan bijdragen aan het ontstaan van overgewicht.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *