Posted on

Hoe ga je gezond uit eten? De allerbeste tips!

Hoe ga je gezond uit eten? Gezond uit eten gaan is het net iets lastiger dan thuis gezond eten. Hoe beperk je dan toch de schade?

Gezond uit eten

Hoe ga je dan gezond uit eten?

Een enkele keer een copieuze maaltijd kan geen kwaad. Zolang je daarna de gezonde draad weer oppakt is er niets aan de hand.
Bij regelmatig restaurantbezoek, kan de keuze van het menu veel uitmaken in het wel of niet slagen van een afslankpoging.

Ook in een restaurant is het goed mogelijk een gezonde, lichte maaltijd te gebruiken. Kies bij voorkeur alleen een hoofdgerecht. Wil je toch een voorgerecht? Dan zijn de beste opties een heldere bouillon, een salade met yoghurtdressing of carpaccio. Stokbrood met kruidenboter, garnalencocktails en dikke soepen zijn voorbeelden van minder goede keuzes.

Probeer bij een hoofdgerecht met saus deze er apart bij te laten serveren en met mate te gebruiken. Vlees, vis, wild of gevogelte kan het beste gegrild, gepocheerd of gestoofd zijn. De soort vlees of vis het liefst mager (zie voedingsvariatielijst.) Daarnaast zo min mogelijk gebakken aardappeltjes, frietjes, (witte) sausen, vette slaatjes en andere bijgerechten. Neem zoveel mogelijk groenten.
Bij de pizzeria scheelt het als de hoeveelheid kaas en/of salami wordt beperkt. Deze bevatten vaak meer calorieën dan de hele pizza.

Maak van een dessert geen gewoonte. Neem je toch een dessert? Kies dan voor vers fruit, sorbetijs zonder slagroom of een kop koffie of thee. Met Irish coffee als uitzondering, deze koffievariant bevat 340 calorieën per glas!
Tenslotte is het belangrijk om matig te zijn met frisdrank en alcohol. Deze bevatten veel calorieën, die niet goed verzadigen.

Vakantie

Op vakantie is het vaak niet prettig en ook moeilijk haalbaar om je aan een strak voedingsschema te houden. Op vakantie kun je je best wel even ontspannen, maar bedenk dat alle aangekomen kilo’s er na de vakantie weer met veel meer moeite vanaf gaan…

Buffetten waarbij onbeperkt kan worden opgeschept kunnen voor grote verleiding zorgen. Dan is zelfbeheersing in dit geval makkelijker op te brengen als je vooraf enkele glazen water drinkt en begint met een bord vol salade of andere groenten.

https://webpagina.lpages.co/notimefitnl-breskens/

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *